Få flere kunder med riktig markedsføring

Uansett om man selger produkter eller tjenester, er markedsføring en av de aller viktigste måtene man som bedrift finner nye kunder, eller rettere sagt man som bedrift hjelper nye kunder med å finne deg. For selv om det selvsagt kommer nye kunder og muligheter gjennom eksisterende eller gamle kunder, er det viktig at man samtidig holder fokus på å gjøre det lett å bli funnet av potensielle kunder, særlig på nettet.

Vi bruker nettet til nesten absolutt alt og det er naivt å tro at det å bare lage en hjemmeside, men verken jobbe med seo og søkemotoroptimalisering eller markedsføring på andre måter, kommer til å føre noe sted. Fordi det er så utrolig mange nettsider og det kommer flere hver eneste dag, så det å virkelig sette fokus på dette kan gjøre at du får tak i flere kunder og flere muligheter enn du hadde fått til på noen som helst annen måte.

En jungel av alternativer

Hvor mye konkurranse det er på markedet, avhenger selvsagt av hvilken bransje man jobber i, men helt grunnleggende kan man si at en bransje som for eksempel denne, med fokus på fotografi, er blant en av de bransjene der det er virkelig hard konkurranse. Det å jobbe med markedsføring blir derfor en viktig del av hverdagen når det kommer til salg, for hvis man skal bli synlig for de potensielle kundene man har, krever det dedikert jobb.

Jo flere siden det finnes på nettet, jo mer vanskelig blir det for kundene å finne deg, så det å jobbe virkelig målrettet med markedsføring og ikke minst gjennom SEO og søkemaskinoptimering, er en viktig del av hvordan man får kunder i dag. Det er en jungel av alternativer kundene dine har mulighet for å velge mellom, så sørg for at de finner deg.

Bruk SEO for å bli sett

Når man jobber som fotograf og ønsker å finne nye kunder, er SEO en av de beste verktøyene man har, når man skal jobbe med markedsføring. Det er nemlig enormt stor konkurranse, så hvordan man rangerer i forhold til populære søkeord kan være forskjellen mellom å få en ny kunde, og å ikke få kunden.

Det å fokusere på å rangere høyt er en god investering, for de fleste ser bare på de første alternativene, så hvis hjemmesiden din ligger på side fire er det nok ikke så mange som finner bedriften din, og du fortjener å bli funnet.